donderdag 14 mei 2009

Timex en de kunst van marketing.

"Only 9.95".

Timex, horlogefabrikant te Amerika. Timex toonde filmpjes van mannen die van rotsen sprongen met een Timex om. In het filmpje hieronder wordt een Timex (9,95 dollar) in een soort turbo-keukenmachine gestopt om de eigenschappen "Waterproof" en "Shock-resistant" te demonstreren.

http://www.youtube.com/watch?v=i0Cbd8rzBLw

Het bedrijf verkocht door middel van bovenstaande reclames in de periode van de jaren '50 tot en met de jaren '70 een half miljard mechanische horloges. In de jaren '70 was van ieder horloge dat over de toonbank gingen, er één van de twee een Timex.

Het moet gezegd, eigenlijk voelt het als vreemgaan, maar een Timex is eigenlijk één van de weinige niet-Russische horloges die ik nog wel eens om mijn pols wil binden. Wellicht is het toch wel het gemeeschappelijke no-nonsense uiterlijk en het feit dat het hier toch wel om een voor iedereen toegankelijk horloge gaat, de reden dat ik me niet schuldig voel.






De Timex SELF-WIND hierboven bezit absoluut het fraaiste gespin van alle automaten als het zichzelf opwindt. Als een kat die na een week vakantie weer eindelijk onder zijn kinnetje wordt gekriebeld: Rrrrrrrr...




Geen opmerkingen:

Een reactie posten